»
Top specializări »
COLEGIUL TEHNIC DE ARHITECTURA SI LUCRARI PUBLICE "IOAN...
COLEGIUL TEHNIC DE ARHITECTURA SI LUCRARI PUBLICE "IOAN N. SOCOLESCU"
495
Director
Cotolan Anca Cristina
Mediu
urban
Forma de proprietate
public
Tip unitate
Colegiu Tehnic
Cod SIRUES
4061100737
Eşti director la acest liceu şi vrei să adaugi
sau să modifici aceste informaţii? Apasă aici.
În urmă cu 130 de ani, SOCIETATEA „UNIREA CONSTRUCTORILOR ROMÂNI“, organizaţie non-profit, înfiinţează din fondurile propriilor cotizanţi prima şcoala de construcţii din România, cu scopul de a pregăti meseriaşi: zidari, dulgheri, tâmplari, tinichigii şi alte meserii. Durata cusurilor era de 5 ani a câte 6 luni pentru partea teoretică, iar în restul anului elevii faceau practică pe şantier pentru completarea cunoştiinţelor teoretice. Toate cursurile erau gratuite şi nu se primeau decât fii de meşteşugari români.
Între 1874 si 1900, această şcoala era foarte frecventată, iar programul cuprindea discipline de învăţământ ca: elemente de construcţii, ordine de arhitectură, desen ornamental, matematici, geometrie, devize etc. Obiectivul principal al acestui demers a constat în formarea unor tehnicieni în domeniul construcţiilor şi arhitecturii, care să construiască raţional şi frumos,...
În urmă cu 130 de ani, SOCIETATEA „UNIREA CONSTRUCTORILOR ROMÂNI“, organizaţie non-profit, înfiinţează din fondurile propriilor cotizanţi prima şcoala de construcţii din România, cu scopul de a pregăti meseriaşi: zidari, dulgheri, tâmplari, tinichigii şi alte meserii. Durata cusurilor era de 5 ani a câte 6 luni pentru partea teoretică, iar în restul anului elevii faceau practică pe şantier pentru completarea cunoştiinţelor teoretice. Toate cursurile erau gratuite şi nu se primeau decât fii de meşteşugari români.
Între 1874 si 1900, această şcoala era foarte frecventată, iar programul cuprindea discipline de învăţământ ca: elemente de construcţii, ordine de arhitectură, desen ornamental, matematici, geometrie, devize etc. Obiectivul principal al acestui demers a constat în formarea unor tehnicieni în domeniul construcţiilor şi arhitecturii, care să construiască raţional şi frumos, căci în acea vreme, arhitecţi ca Ion Mincu si Ion N. Socolescu se străduiau să prelucreze creator elemente de mare valoare artistică ale arhitecturii culte şi populare româneşti, pentru a le introduce în edificiile noi create.
Prima clădire a şcolii a functionat pe terenul S.U.C.R., din B-dul Maria nr. 24-28 din Bucureşti.
Şcoala a funcţionat gratuit, susţinută de fondurile S.U.C.R. şi a pregătit fiii meşteşugarilor, constructori români, astfel ca la absolvire, aceştia să poată lucra sub ordinele arhitecţilor, fie ca şef de şantier, fie în calitate de desenatori în birouri sau funcţionari în serviciile publice.
Cei 130 de ani de existenţă ai acestei şcoli, care şi-a păstrat specificul de a forma specialişti capabili să intuiască permanenta împletire dintre nevoia de stabilitate, de confort şi de estetic, au fost marcaţi de câteva momente mai importante.
Astfel:
în 1910, şcoala trece sub egida Ministerului Industriei şi Comerţului devenind astfel instituţie de stat; Ministerul nu îi acordă fonduri, cheltuielile fiind în întregime acoperite de Societatea „Unirea Constructorilor Români;
În 1914 şcoala trece sub egida Ministerului Instrucţiunilor Publice, rămânând institut particular. Cu aceasta ocazie, programele şcolare se completează şi se modernizează, pentru a fi în pas cu tehnica avansată a vremii;
în 1920, este preluată de Ministerul Muncii şi Ocrotirii Sociale, cursurile reducându-se la 4 ani, cu programe îmbunătăţite;
În urma organizării învăţământului industrial din România, şcoala trece, în 1936, în subordinea Ministerului Educaţiei Naţionale”, când devine Liceu Industrial de Construcţii Civile si Edilitare, având şi o secţie postliceală de doi ani, de antreprenori în construcţii şi extinzându-se, prin grija S.U.C.R., în noul local, clădire P+4, aflat in B-dul Regina Maria nr. 24-28;
în 1948, în urma Reformei Învăţământului, se transformă în „Şcoala Medie Tehnică de Construcţii Civile şi Industriale”, fiind tutelată de Ministerul Lucrărilor Publice;
în 1955, devine „Şcoala Tehnică de Arhitectură şi Construcţia Oraşelor”
( S.T.A.C.O.), cu durata cursurilor de trei ani, şi din 1964 este dotată de către forul său tutelar, Comitetul de Stat pentru Construcţii, Arhitectură şi Sistematizare, cu localul din Str. Occidentului nr. 12, având cămin şi cantină; după 1960, acestei şcoli post liceale i se adaugă şi alte secţii: construcţii civile şi industriale, topografie, devize şi măsurători în construcţii, instalaţii, sistematizare.
în 1971 noul for tutelar Comitetul cu Problemele Consiliilor Populare, dispune formarea Grupului Şcolar de Construcţii, Arhitectură şi Sistematizare, format din Şcoala Tehnică Postliceală de Arhitectură cu clase de decoraţiuni interioare, arhitectură, sistematizare, topografie, gospodărie comunală şi Liceul industrial de Arhitectură, până în 1975, când acesta din urmă, devine Liceul industrial nr. 22, cu clase de construcţii şi o clasă de arhitectură;
în 1991 şcoala devine Grup Şcolar de Arhitectură şi Sistematizare, funcţionând cu trei clase de arhitectură, două clase de topografie, o clasă de constructori-finisori şi o clasă de instalatori, cuprinse în învăţământul liceal de stat, cursuri de zi şi clase postliceale în regim particular, specializările decoraţiuni interioare, urbanism, restaurări de monumente şi topografie.
în anul 2000, ca omagiu adus întemeietorului arhitecturii româneşti, şcoala devine Grupul Şcolar de Arhitectură şi Lucrări Publice „Ion N. Socolescu”.
In anul 2001 şcoala se transformă în „COLEGIUL TEHNIC DE ARHITECTURĂ ŞI LUCRĂRI PUBLICE „ION N. SOCOLESCU”, asigurând pregătire de tip preuniversitar pentru trei specializări, arhitectură, arte ambientale şi design, informatică şi lucrări publice.
Informaţii utile pentru admitere 2024
Specializare
Cod 2024
Locuri 2024
Nr. Locuri speciale
Forma Învățământ
Filiera
Profil
Intensiv
Limba de predare
Bilingv
MA 2023
Rromi
R.Moldova
Constructii, instalatii si lucrari publice
179
48
-
-
Tehnologica
Tehnic
-
Limba româna
-
7.37
Matematica-Informatica
178
26
-
-
Teoretica
Real
-
Limba româna
-
8.20
Arhivă medii de admitere
Specializare
Bilingv
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
Constructii, instalatii si lucrari publice
-
7.37
7.05
5.41
7.32
5.88
4.68
3.93
4.45
4.50
4.20
4.20
4.27
4.56
6.74
-
6.44
6.86
7.29
7.37
6.95
7.44
-
-
-
Matematica-Informatica
-
8.20
8.13
3.62
8.13
7.06
6.67
6.56
6.80
6.81
5.79
5.79
5.71
5.66
7.20
-
7.72
7.70
7.76
7.65
7.43
8.20
7.92
7.83
7.43
Arhitectura, Arte ambientale si Design
-
-
-
-
0.00
0.00
0.00
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Constructii, instalatii si lucrari publice
Engleza
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
6.14
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Matematica-Informatica
Engleza
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
6.98
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Datele de mai jos se bazează pe notele obţinute de elevi în prima sesiune a examenului de Bacalaureat.
Specializari şi rezultate BAC 2024
Specializare
Forma de învăţământ
Media pe liceu
Promovabilitate
Număr note de 10
Arhitectură, arte ambientale și design
Zi
5.45
66.34%
0
Matematica-Informatica
Zi
5.44
72.41%
0
Tehnician desenator pentru construcții și instalații
Zi
4.58
60.71%
0
Total medie liceu
5.29
66.46%
0
Specializari şi rezultate BAC 2023
Specializare
Forma de învăţământ
Media pe liceu
Promovabilitate
Număr note de 10
Arhitectură, arte ambientale și design
Zi
4.28
49.55%
0
Matematica-Informatica
Zi
3.87
50.00%
0
Tehnician desenator pentru construcții și instalații
Zi
2.66
36.67%
0
Total medie liceu
3.93
47.37%
0
Specializari şi rezultate BAC 2022
Specializare
Forma de învăţământ
Media pe liceu
Promovabilitate
Număr note de 10
Arhitectură, arte ambientale și design
Zi
4.62
50.00%
0
Matematica-Informatica
Zi
4.61
44.44%
0
Tehnician desenator pentru construcții și instalații
Zi
2.59
23.53%
0
Total medie liceu
4.34
45.53%
0
Specializari şi rezultate BAC 2021
Specializare
Forma de învăţământ
Media pe liceu
Promovabilitate
Număr note de 10
Arhitectură, arte ambientale și design
Zi
4.28
50.00%
0
Matematica-Informatica
Zi
2.40
29.17%
0
Tehnician desenator pentru construcții și instalații
Zi
1.91
8.33%
0
Total medie liceu
3.41
37.29%
0
Specializari şi rezultate BAC 2020
Specializare
Forma de învăţământ
Media pe liceu
Promovabilitate
Număr note de 10
Arhitectură, arte ambientale și design
Zi
5.78
67.65%
0
Matematica-Informatica
Zi
2.23
17.86%
0
Tehnician desenator pentru construcții și instalații
Zi
0.76
7.50%
0
Total medie liceu
4.02
45.29%
0
Specializari şi rezultate BAC 2019
Specializare
Forma de învăţământ
Media pe liceu
Promovabilitate
Număr note de 10
ARHITECTURA, ARTE AMBIENTALE SI DESIGN
ZI
5.32
61.54%
0
MATEMATICA-INFORMATICA
ZI
4.98
53.85%
0
TEHNICIAN DESENATOR PENTRU CONSTRUCTII SI INSTALATII
ZI
1.74
21.43%
0
Total medie liceu
4.86
55.93%
0
Specializari şi rezultate BAC 2018
Specializare
Forma de învăţământ
Media pe liceu
Promovabilitate
Număr note de 10
Arhitectură, arte ambientale și design
Zi
4.72
56.76%
0
Matematica-Informatica
Zi
3.49
29.41%
0
Tehnician desenator pentru construcții și instalații
Zi
0.61
9.52%
0
Total medie liceu
3.76
43.75%
0
Specializari şi rezultate BAC 2017
Specializare
Forma de învăţământ
Media pe liceu
Promovabilitate
Număr note de 10
Arhitectură, arte ambientale și design
Zi
4.87
58.33%
0
Matematica-Informatica
Zi
2.56
20.00%
0
Tehnician desenator pentru construcții și instalații
Zi
3.76
40.00%
0
Total medie liceu
4.27
48.42%
0
Specializari şi rezultate BAC 2016
Specializare
Forma de învăţământ
Media pe liceu
Promovabilitate
Număr note de 10
Arhitectură, arte ambientale și design
Zi
4.99
67.27%
0
Matematica-Informatica
Zi
3.17
30.00%
0
Tehnician desenator pentru construcții și instalații
Zi
3.44
33.33%
0
Total medie liceu
4.31
52.63%
0
Specializari şi rezultate BAC 2015
Specializare
Forma de învăţământ
Media pe liceu
Promovabilitate
Număr note de 10
Arhitectură, arte ambientale și design
Zi
5.60
73.68%
0
Matematica-Informatica
Zi
5.97
71.88%
0
Tehnician desenator pentru construcții și instalații
Zi
5.52
72.55%
0
Total medie liceu
5.66
72.86%
0
Specializari şi rezultate BAC 2014
Specializare
Forma de învăţământ
Media pe liceu
Promovabilitate
Număr note de 10
Arhitectură, arte ambientale și design
Zi
6.57
73.97%
0
Matematica-Informatica
Zi
4.71
53.33%
0
Tehnician desenator pentru construcții și instalații
Zi
3.43
38.46%
0
Total medie liceu
5.16
58.06%
0
Specializari şi rezultate BAC 2013
Specializare
Forma de învăţământ
Media pe liceu
Promovabilitate
Număr note de 10
Arhitectura, arte ambientale si design
Zi
6.21
75.56%
0
Matematica-Informatica
Zi
4.34
54.29%
0
Tehnician desenator pentru constructii si instalatii
Zi
2.44
30.30%
0
Total medie liceu
4.33
53.38%
0
Specializari şi rezultate BAC 2012
Specializare
Forma de învăţământ
Media pe liceu
Promovabilitate
Număr note de 10
Arhitectura, arte ambientale si design
Zi
6.74
83.75%
0
Matematica-Informatica
Zi
3.60
34.88%
0
Tehnician desenator pentru constructii si instalatii
Zi
1.95
27.42%
0
Total medie liceu
4.10
48.68%
0
Specializari şi rezultate BAC 2011
Specializare
Forma de învăţământ
Media pe liceu
Promovabilitate
Număr note de 10
Arhitectura, arte ambientale si design
Zi
5.08
57.89%
0
Matematica-Informatica
Zi
3.50
33.33%
0
Tehnician desenator pentru constructii si instalatii
Zi
0.56
0.00%
0
Total medie liceu
3.05
30.41%
0
Specializari şi rezultate BAC 2010
Specializare
Forma de învăţământ
Media pe liceu
Promovabilitate
Număr note de 10
Arhitectura, arte ambientale si design
Zi
7.93
98.48%
0
Matematica-Informatica
Zi
2.46
31.88%
0
Tehnician desenator pentru constructii si instalatii
Zi
4.91
60.34%
0
Total medie liceu
5.10
63.57%
0
Specializari şi rezultate BAC 2009
Specializare
Forma de învăţământ
Media pe liceu
Promovabilitate
Număr note de 10
Arhitectura, arte ambientale si design
Zi
7.57
90.00%
0
Lucrari publice-constructii (2007)
Zi
3.04
50.00%
0
Matematica-Informatica
Zi
4.22
53.06%
0
Tehnician desenator pentru constructii si instalatii
Informaţiile* prezentate pe site-ul AdmitereLiceu.ro au fost preluate din surse publice precum http://admitere.edu.ro, http://bacalaureat.edu.ro, http://evaluare.edu.ro, http://harta.bdne.edu.ro/ sau
site-urile proprii ale instituţiilor de învăţământ. O parte din specializări au fost reorganizate, prin urmare unele date au fost interpretate pentru a facilita compararea mediilor şi stabilirea
opţiunilor. Înainte de efectuarea alegerilor definitive şi completarea fişelor de înscriere, vă recomandăm să consultaţi brosura de admitere distribuită în şcoli şi site-urile oficiale ale
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, pentru erate. Echipa INTUITEXT actualizează în mod constant informaţiile publicate pe AdmitereLiceu.ro, în funcţie de modificările semnalate.
*Datele prezentate au un rol informativ. INTUITEXT nu poate fi făcută răspunzatoare pentru nici o daună, de orice natură ar fi aceasta, provocată utilizatorilor săi de folosirea informaţiilor
furnizate de INTUITEXT.